Autor Tema: 5L6  (Pročitano 37257 puta)

Van mreže S56A

  • aktivan korisnik
  • **
  • Poruke: 115
  • Pozivni znak:
  • Operator: Mario
  • QTH: Ljubljana
  • Klasa: A
  • Radio klub:
5L6
« poslato: 20.10.2014 15:27:25 »
F9FT SK 50 MHz 5 elemenata Yagi je moja najbolja antena.  Simulacije pokazu ocekivanu dobit te odnos napred/nazad do 30 dB (1000x).  Prilagodjenje je sa hairpin petljom.  Preko vikenda sam "otkrio" nove osobine ove antene.  Greskom sam je upotrebljavao na KT umesto TH6DXX tribandera.  Iako je prakticno kratak spoj, uspesno sam je podesio na sva tri takmicarska opsega sa FT-1000MP internim tunerom.  Tu pomalo pomaze oko 20 m RG-213 koaksijalnog kabla sa gubitcima u istom.  Radio sam RTTY koji je jako zavisan od jacine signala ali istovremeno "dobro prima" zahvaljujuci masinskom dekodiranju umesto uha operatora.  Sa 100 W usradih VK, ZL, PY i nekoliko USA cak na 28 MHz.  Ukupno 150 veza dok posle dobrog nedeljnog rucka mi nije sinulo, da sam mozda zamesao moja dva coaxa jer je SWR svugde bio preko 3.  Posle toga je TH6 "rasturao".

Zasto pisem o ovoj "gluposti"?  Radioamateri cesto misle da su neophodni kW VF energije i puno aluminija za rad na KT.  Ja uglavnom sve uradim sa zicama i 100 W iz radiostanice.  A coax sa visokim SWR lepo dodatno zraci u svim smerovima.  Samo nemojte staviti vestacko opterecenje od 50 Oma na kraju...

Van mreže YU6MM

  • korisnik
  • posetilac
  • *
  • Poruke: 11
  • Pozivni znak:
  • Operator: Milos
  • QTH: Aranđelovac
  • Klasa: 1
  • Radio klub:
Odg: 5L6
« Odgovor #1 poslato: 21.10.2014 11:40:35 »
Ja sam veliki ljubitelj QRP rada i DX-a sa skromnom opremom. Pre par godina, uradih KH6 na 20m sa EH antenom, koja je stajala na zemlji. Zezali se sve vreme sa neonskom sijalicom, palili i gasili kada je u blizini antene i nedugo posle toga na istoj freq poce KH6 da zove CQ. Reko hajde da ga pozovem, čisto reda radi i posle malo mučenja da primi znak, uspešno odradismo vezu. Naravno nije bilo šanse dozvati ga u nekoj gužvi, a ovako sam iskoristio trenutak dok je bio sam.