HAM radio > Digitalne komunikacije

[HAB] M0XER-5

<< < (2/14) > >>

YT1PRM:
bas ide nekako kruzno I kao da se vraca ka Engleskoj , trenutno je u blizini Monako , neznam dali kad I ako stigne ili se priblizi V.britaniji dali imaju mehanizam da ga prizeme spuste

YT7TU:
Ima baš zanimljivu putanju. Trenutno je iznad Italije i približava se tromeđi Italije, Francuske i Švajcarske. Još je zanimljivije gledati predvidjanje ostatka putanje, u skladu sa trenutnim meteorološkim prilikama. U jednom trenutku predvidjaju da će napraviti petlju preko Nemačke i Poljske pa nazad preko Nemačke, Belgije i Francuske, da bi (prema predviđanju) svoj vek završio u Keltskom moru. U drugom trenutku putanja je ista, osim što nema petlje, nego u oštrom zaokretu kod Strazbura kreće ka Keltskom moru. Videćemo.

Ovih dana je baš živa "balonska" aktivnost. Preključe je preko naše teritorije prošao balon SP9UOB, na oko 8.5km visine. Poslednji put se čuo iznad Mediteranskog mora, južno od Malte. Iznad Velike Britanije leti/letelo je nekoliko balona. Sve registrovane letove balona možete pratiti na:

http://spacenear.us/tracker/

Mene jako zanima koja im je sve papirologija potrebna i kako dobijaju saglasnosti nadležnih za kontrolu vazdušnog prostora, uzimajući u obzir da se baloni u vazduhu nalaze nekoliko dana, da preleću teritoriju ispresecanu vazdušnim koridorima i da lete na visinama interesantnim za vazdušni saobraćaj. Kako njih prate kontrole leta i kako njihovo ipak nepredvidivo kretanje usaglašavaju sa redovnim letovima?

YU1TTN:
@YT7TU pošto radim na sličnom projektu čuo sam se sa ljudima iz SMATSA i napisaću ono što su mi preneli nakon kraćeg razgovora.
Let je potrebno da se najavi dan-dva unapred sa tačnim opisom balona, paketa, koordinatama lokacije odakle će balon biti pušten, kao i predviđanjima koliko će let trajati. Ovo im je potrebno kako bi oni izdali odgovarajući NOTAM (Notice to Airmen), i eventualno korigovali saobraćaj na pojedinim koridorima.

Obaveza je da na balon bude prikačen i reflektor radarskog zračenja, kako bi ga na primarnom radaru koliko toliko videli. Takođe preporuka je da se bude na telefonskoj vezi sa kontrolom i da im se periodično javlja stanje.


Primer reflektora:


Pozicija reflektora na balonu:



Za slučaj kada balon odlazi/prolazi kroz VaP neke druge zemlje nisam siguran kakva je procedura.

M0XER-5 je daleko manji balon od ovog sa slike. U pitanju je folijski balon koji je napunjen tako da pluta. Kod njega verovatno sama folija balona služi kao reflektor.
Samo još da napomenem da M0XER-5 radi i na UHF opsegu, tačnije na 434.500 MHz gde emituje digitalni mod Contestia, varijanta 8/250. Inače oba predajnika su mu od po 15mW  8)



PS: Branislave, prilikom pisanja određenih delova programa prelistavao sam tvoju skriptu o digitalnim modovima! :)



73,
Filip YU1TTN

YU2M:
sad ćemo mi da vidimo odakle vetar duva.....

YT2CQ:
Ako je tezina "paketa" do 2.5Kg nije potrebna nikakva dozvola, ostalo je rekao YT1TTN kako ide procedura.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju